Killer Instinct
Killer Instinct is een fighting game ontwikkeld door Rare en uitgegeven door Midway en Nintendo. Het werd vrijgegeven als een arcade game in 1994 en daarna geport naar de Super Nintendo Entertainment System (SNES) en de Game Boy in 1995. Het spel van de plot gaat om een almachtige bedrijf genaamd Ultratech het organiseren van een gevecht toernooi. Het verhaal werd aangepast in een beperkte stripserie gepubliceerd onder de kortstondige Acclaim Comics opdruk.
Killer Instinct beschikt over diverse gameplay-elementen die uniek zijn voor vechtspellen van de tijd. In plaats van vechten vijanden in best-of-three rondes periodes, elke speler heeft twee leven bars. De speler die de andere speler het leven van bars put wint eerste wedstrijd. Het spel introduceerde ook "auto-seconden", waarmee spelers in te drukken een bepaalde volgorde van de knoppen om tekens automatisch voor combo's op tegenstanders uit te voeren. Ook te zien in het spel zijn "combo breakers", speciale bewegingen die kunnen onderbreken combo's.
Veelgeprezen, Killer Instinct werd gevolgd door een vervolg van 1996 arcade game Killer Instinct 2, later geport naar de Nintendo 64 als Killer Instinct Gold. Verschillende retrospectieve lijsten door diverse publicaties opgenomen is een van de beste vechtgames aller tijden.